블렌더에서 MeasureIt 애드온으로 측량 표시를 하는 법을 다룬 아래 영상 보고 Blender 3.0 Alpha에서 따라하기.
렌더에 표시하는 법은 https://blender.stackexchange.com/questions/136725/render-image-and-mesurements 이 페이지를 보고 익히다.
Blender 2.8 comes with a plugin pre-installed called MeasureIt. This allows adding Measurement notations as scene data. You can then render the annotations separately and composite them back in. In order to get your measurements rendered, all you would have to do is:
1. Click on the Render button in the Render panel which is going to render your measurements as a separate image based on the active camera
2. Open up a new Compositor window or just switch the workspace to Compositing, add an Image as well as an Alpha Over node
3. Set the image for Image node to generated image by the MeasureIt add-on
4. Plug your rendering into the upper socket and the generated image into the background (lower) socket of the Alpha Over node
N, View-MeasureitTools-Render의 Render 버튼을 눌러 수치들만을 따로 렌더링하고
Compositing 워크스페이스에서 Image와 Alpha Over 노드 추가.
새로 만든 Image 노드에 MesureitTools에서 렌더링한 이미지를 선택해 주고 AlphaOver로 합치는게 포인트.
'How to Measure 3D Model and Add Annotation, in Blender(3:24/artist.B)'
https://www.youtube.com/watch?v=QsfpqRCsuts
22/03/06 일
'Blender' 카테고리의 다른 글
[Blender]Cycles에서 유리효과 관련 (0) | 2022.04.29 |
---|---|
[Blender]심플한 전화기 모델링 (0) | 2022.04.27 |
[Blender]포션 유리병 모델링과 매핑 (0) | 2022.04.23 |
[Blender]루빅 큐브 모델링/애니메이션 (0) | 2022.04.22 |
[Blender]한글 폰트 쓰기 테스트 (0) | 2022.04.19 |